.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آمار جنایات نیروهای قذافی در لیبی

پرس تی وی خبر داد:

مخالفان دولتي ليبي مي‌گويند، نظاميان وفادار به معمر قذافي از آغاز درگيري‌ها در اين کشور تا کنون دست‌کم 10 هزار نفر را کشته‌اند.

خبرگزاري فرانسه گزارش داد، شوراي ملي انقلاب ليبي روز سه‌شنبه (23 فروردين، 12 اوريل) اعلام کرد تا کنون سي‌هزار نفر نيز مجروح شده‌اند و از سرنوشت بيست هزار نفر ديگر اطلاعي در دست نيست.

اين در حالي است که آمار قربانيان غيرنظامي در حملات هوايي نيروهاي ائتلاف غرب در ليبي نيز رو به افزايش است.

در همين حال، وزير خارجه فرانسه نيروهاي نظامي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) را به کوتاهي در حفظ جان غيرنظاميان ليبي متهم کرده است.

آلين ژوپه، وزير خارجه فرانسه روز سه‌شنبه تصريح کرد، با وجود آن که حملات نظامي نيروهاي غربي به نظاميان ليبي به فرماندهي ناتو انجام مي‌شود، اما جان غيرنظاميان اين کشور در معرض خطر قرار دارد.

وزير خارجه فرانسه افزود، ناتو براي انهدام و از بين بردن سلاح‌هاي سنگين نظاميان وفادار به قذافي، اقدامات کافي انجام نمي‌دهد.

وي همچنين به همراه ويليام هيگ، وزير خارجه انگليس تاکيد کرد ناتو بايد اقدامات بيشتري براي انهدام و از بين بردن سلاح‌هاي سنگين نظاميان وفادار به قذافي انجام دهد.

در حالي که نيروهاي نظامي رژيم ليبي همچنان کنترل شهر مصراته را در اختيار دارند، نبرد و درگيري بين انقلابيون و نظاميان ليبي براي تسلط کامل بر اين شهر ادامه دارد.

کميته جهاني صليب سرخ اعلام کرده است گروهي را براي کمک به غيرنظاميان شهر مصراته اعزام خواهد کرد، اما يکي از وزراي دولت ليبي هشدار داده است هر گونه عمليات امدادي از طريق نظاميان خارجي به منزله اعلام جنگ است.

از سوي ديگر، اتحاديه آفريقا از انقلابيون ليبي خواسته است براي اجراي آخرين راه ‌حل سياسي در ليبي "به طور کامل همکاري کنند."

اين اظهارات يک روز پس از آن مطرح شد که نيروهاي انقلابي ليبي با طرح پيشنهادي صلح اتحاديه آفريقا براي پايان‌دادن به ناآرامي‌هاي ليبي مخالفت کردند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.